Η τεντούρα είναι το παραδοσιακό ηδύποτο της Πάτρας, το οποίο έχει ιδιαίτερα γλυκιά και ευχάριστη γεύση (αλλά και αρκετά σημαντική περιεκτικότητα αλκοόλ) και παρασκευάζεται με αρωματισμό ή εκχύλιση διαφόρων τύπων αποσταγμάτων, όπως ρούμι ή μπράντι ή και αλκοόλη ποτοποιίας με συνοδεία διαφόρων βοτάνων και μπαχαρικών, με κύρια συστατικά την κανέλα και το γαρύφαλλο[1]. Στην Πάτρα και την ευρύτερη περιοχή σήμερα όλες οι ποτοποιίες παρασκευάζουν τεντούρα και η καθεμία με τη δική της ξεχωριστή γεύση.
Η τεντούρα έχει μαύροχρώμα και πολύ γλυκιά γεύση. Πίνεται σκέτη ή με πάγο σαν απεριτίφ, ακόμα και σαν χωνευτικό μετά το φαγητό λόγω των συστατικών της[2]. Χρησιμοποιείται στην μαγειρική σαν αρωματικό στα φαγητά, στα γλυκά, στον καφέ, καθώς και σε κοκτέιλ ποτών[3].
Σύμφωνα με μία παράδοση η προέλευσή της ανάγεται στον 15ο αιώνα, την εποχή της Ενετοκρατίας[3]. Οι παλιοί Πατρινοί την ονόμαζαν επίσης και «μοσχοβολήθρα»[3] επειδή είχε έντονο άρωμα και την έπιναν συνήθως μετά από ένα καλό γεύμα, σαν χωνευτικό λικέρ, αλλά και κατά τα διαλείμματα μιας κοπιαστικής αγροτικής εργασίας, κυρίως στα αλώνια[3]. Η ετυμολογική της προέλευση πιθανολογείται στη λατινική λέξη tinctura που μεταφράζεται ως «βάμμα – εκχύλισμα», στα Βενετσιάνικα tentura.
Άλλη παράδοση λέει ότι φτιαχνόταν και πινόταν από λίγους καλόγερους και άρχοντες, άγνωστο πότε φτιάχτηκε πρώτη φορά και σύμφωνα με την παράδοση αυτή το ποτό αυτό δεν είχε συγκεκριμένο ή και καθόλου όνομα[1]. Όταν οι Φράγκοι κατέλαβαν την Πελοπόννησο και την χώρισαν σε βαρονίες, άρχισαν να διοργανώνουν και αγώνες για την διασκέδαση τους τις γνωστές κονταρομαχίες[1]. Σε μια τέτοια κονταρομαχία το 1218 που νίκησε ο βαρόνος της Χαλανδρίτσας Κουράνδος, και δόθηκε γεύμα προς τιμήν του όπου σερβιρίστηκε και το ποτό[1]. Τότε σηκώθηκε κάποιος και κάλεσε και τους υπόλοιπους να κάνουν πρόποση για τον νικητή φωνάζοντας “ten hurrah” , αυτοί σηκώθηκαν και φώναξαν “tent hurrah” και από έμεινε η ονομασία τεντούρα προς ανάμνηση του γεγονότος[1].
1Πλένουμε τα μπούτια κοτόπουλο και τα αλατοπίπερο-νουμε!
2Τα βάζουμε στο ταψί μας με νερό μέχρι τη μέση, ελαιόλαδο 2κ.σ και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο πάνω κάτω αντίσταση στους 180 σκεπασμένο για 45 λεπτά.
3Έπειτα προσθέτουμε τις χυλοπίτες/τουτουμάκια και συνεχίζουμε σκεπασμένο το ψήσιμο μας για άλλα 20 λεπτά περίπου να βράσουν. Αν χρειαστεί προσθέτουμε νερό ζεστό για να μη κόψουμε τη βράση.
4Ξεσκεπάζουμε, βάζουμε τον τοματοπολτο και (αν θέλουμε το κρασί) γυρίζουμε στον αέρα και τις αντιστάσεις μαζί για άλλα 15 λεπτά να πάρει τη χρυσάφι όψη το κοτόπουλο μας.
5Τρώγεται τέλεια με φέτα που πασπαλίζουμε στο πιάτο πριν σερβίρουμε !
Διαβάστε όλα τα οφέλη του τραχανά και δείτε τρεις συνταγές που θα λατρέψουν τα παιδια!
Αποτελεί ένα από τα αγαπημένα πιάτα των μικρών παιδιών. Όσες από εσάς έχετε παιδιά άνω των 2 ετών γνωρίζετε πολύ καλά ότι ο τραχανάς θα μπορούσε να είναι καθημερινά στο τραπέζι μας, είτε έξω κάνει κρύο είτε όχι.
Τι προσφέρει, όμως, ο τραχανάς στα παιδιά συμφώνα με το infokids.gr θρεπτικός είναι και πόσο συχνά μπορεί ένα παιδί να καταναλώνει αυτό το είδος φαγητού;
«Ο τραχανάς είναι μια πολύ θρεπτική επιλογή για τα παιδιά», μας λέει η παιδοδιαιτολόγος κα. Ελένη Κουή. «Είναι πλούσιος σε πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, ασβέστιο, μαγνήσιο και σίδηρο».
Πριν αναλύσουμε το τι ακριβώς προσφέρει ο τραχανάς στα παιδιά μας, όμως, ας μάθουμε από τι φτιάχνεται. «Τα βασικά υλικά του τραχανά είναι το γάλα, το αυγό ή το γιαούρτι και το αλεύρι. Σε μερικές περιοχές της χώρας μας χρησιμοποιούν σιτάρι ή και σιμιγδάλι», συμπληρώνει η παιδοδιαιτολόγος. «Γι’ αυτό, άλλωστε, μπορεί να σερβίρεται και σκέτος χωρίς τη συνοδεία ψωμιού, τυριού ή κάποιας άλλης τροφής. Τα βασικά συστατικά του είναι πολύ θρεπτικά, ενώ μία παιδική μερίδα (30γρ. περίπου άβραστου τραχανά – ένα παιδικό μπολ βρασμένου), αντιστοιχεί σε μόλις 100 με 120 θερμίδες. Όταν, λοιπόν, δεν γίνεται κατάχρηση, ο τραχανάς αποτελεί το καλύτερο πρωινό ή βραδινό γεύμα για τα παιδιά. Χάρη στο αυγό και το γάλα γίνεται πηγή πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας, οι οποίες είναι βασικές για την παιδική διατροφή, ενώ οι υδατάνθρακες από το αλεύρι αποτελούν κύρια πηγή ενέργειας».
Ο τρόπος μαγειρέματος του τραχανά διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και από οικογένεια σε οικογένεια. Πολλές μαμάδες προσθέτουν φρέσκια τομάτα, λαχανικά ή και κρέας επιθυμώντας να δώσουν επιπλέον γεύση, αλλά και θρεπτική αξία στο αγαπημένο πιάτο των παιδιών τους. Κατά πόσο αυτό ισχύει;
«Η προσθήκη λαχανικών στον τραχανά του δίνει επιπλέον αξία, αφού έτσι το παιδί καταναλώνει και φυτικές ίνες, ενώ κερδίζει και σε βιταμίνες. Όταν ο τραχανάς γίνεται με κρέας, τότε μετατρέπεται σε συνοδευτικό του και γίνεται ένα πλήρες γεύμα, πλούσιο σε πρωτεΐνες».
Όσο για το πόσο συχνά μπορεί ένα παιδί να καταναλώνει τραχανά, η παιδοδιαιτολόγος δεν θέτει όριο, αρκεί η κατανάλωση να γίνεται σε λογικό πλαίσιο. «Πάντα προσαρμοζόμαστε στις ανάγκες του παιδιού μας. Δεν ξεχνάμε, όμως, ότι η ποικιλία παίζει βασικό ρόλο στην ανάπτυξη μιας υγιούς σχέσης με το φαγητό και τις γεύσεις. Έτσι, λοιπόν, το παιδί μας μπορεί να τρώει τραχανά κάθε δύο μέρες, ενώ αν είναι πολύ δύσκολο με το φαγητό μπορεί και κάθε μέρα, αρκεί η διατροφή του να εμπλουτίζεται και με άλλες τροφές που συμβάλλουν στη σωστή ανάπτυξή του. Η υπερβολή σε καμία περίπτωση δεν βοηθά», καταλήγει η κα. Κουή.
Μιας και ο καιρός σιγά σιγά κρυώνει, ο τραχανάς αποτελεί το ιδανικό φαγητό για να κρατήσει εμάς και τα παιδιά μας ζεστούς και χορτάτους τις παγωμένες μέρες του χειμώνα που ξεκινά. Παρακάτω διαβάστε μια συνταγή για κλασική τραχανόσουπα με φέτα.
Λιώστε το βούτυρο σε ένα κατσαρολάκι σε μέτρια προς δυνατή φωτιά. Προσθέστε τον τραχανά, το νερό και λίγο αλάτι. Αφήστε το να πάρει μία βράση, χαμηλώστε την ένταση της φωτιάς και αφήστε τον τραχανά να σιγοβράσει για περίπου 15 λεπτά, ανακατεύοντας στο μεσοδιάστημα για να μην κολλήσει. Ο τραχανάς σε αυτό το σημείο θα πρέπει να έχει απορροφήσει αρκετό νερό και να είναι μαλακός.
Προσθέστε το γάλα και την φέτα και συνεχίστε το βράσιμο για ακόμα 5 λεπτά. Απομακρύνετε από την φωτιά, αφήστε να ξεκουραστεί για λίγα λεπτά και σερβίρετε, συνοδεύοντας με φρέσκο ψωμί (προαιρετικά).
Ο τραχανάς με ντομάτα είναι μια θρεπτική σούπα για όλες τις ώρες.
Για τον παραδοσιακό τραχανά με ντομάτα.
Βάζουμε το νερό σε κατσαρόλα και προσθέτουμε όλα τα υλικά, εκτός απο το τυρί. Ανακατεύουμε και βράζουμε σε μέτρια φωτιά για 13-15 λεπτά (ανάλογα με το πόσο μαλακός μας αρέσει ο τραχανάς). Αλατοπιπερώνουμε, και σερβίρουμε τον τραχανά σε μπολ, με τρίμματα φέτας ή με μια κουταλιά στραγγιστό γιαούρτι. Τρίβουμε από πάνω φρέσκο πιπέρι.
Μη βράζετε τον τραχανά σε δυνατή φωτιά και φροντίστε να υπάρχει πάντα αρκετό νερό.
Αν δεν υπάρχει αρκετό νερό και σταθεί για 5 λεπτά στην κατσαρόλα, θα το ρουφήξει όλο.
Μετά από αυτόν τον τραχανά, αποκλείεται να μην σκέφτεστε να φτιάξετε κι άλλες σούπες!
Μοναστηριακός Τραχανάς: εκτέλεση Ζεσταίνετε το μισό ελαιόλαδο σε κατσαρόλα και μαραίνετε το κρεμμύδι και το σκόρδο με προσοχή στη φωτιά να μην είναι πολύ δυνατή και μαυρίσει το σκόρδο. Ρίχνετε τα μανιτάρια και ανακατεύετε μέχρι να μαραθούν.
Προσθέτετε το νερό ή το ζωμό και όταν πάρει βράση χαμηλώνετε τη φωτιά και ρίχνετε λίγο λίγο, ανακατεύοντας συνέχεια για να μη σβολιάσει τον τραχανά.
Προσθέτετε αλατοπίπερο και βράζετε σε χαμηλή φωτιά για 10 με 12 λεπτά ανακατεύοντας συχνά για να μην κολλήσει ή σβολιάσει.
Προσθέτετε το υπόλοιπο ελαιόλαδο και κατεβάζετε από τη φωτιά.
H VEGANZλανσάρει την πρώτη της τηλεοπτική καμπάνια
Καλόγιαεσένα, καλύτερογιαόλους!
Η Veganz ιδρύθηκε το 2011 και έγινε γνωστή στην Ευρωπαϊκή αγορά ως ο προμηθευτής με την μεγαλύτερη και πληρέστερη ποικιλία σε vegan – φυτικά τρόφιμα. Η εταιρία, με την εναλλακτική και πολύχρωμη φιλοσοφία της κατόρθωσε πολύ σύντομα να εντυπώσει στην αγορά την αξία της vegan και plant-based διατροφής.
Αυτή τη στιγμή το portfolio της εταιρίας περιλαμβάνει συνολικά 120 προϊόντα σε 17 διαφορετικές διατροφικές κατηγορίες, τα οποία είναι διαθέσιμα σε πάνω από τις μισές Ευρωπαϊκές χώρες και σε περισσότερα από 22.000 τελικά σημεία πώλησης παγκοσμίως. Το portfolio φυσικά συνεχώς εξελίσσεται και επεκτείνεται περιλαμβάνοντας προϊόντα υψηλής ποιότητας και καινοτομίας, πάντα με σεβασμό στην βιωσιμότητα. Για αυτήν της τη δέσμευση, η Veganz το 2021 βραβεύτηκε ως η ποιο καινοτόμα εταιρία τροφίμων από την Γερμανική εφημερίδα ‘Handelsblatt’.
Το όραμα της Veganz είναι με τα προϊόντα της να κινητοποιήσει τους ανθρώπους από την μία να υιοθετήσουν μια plant based διατροφή και από την άλλη να ευαισθητοποιηθούν για το περιβάλλον, για τη βιωσιμότητα του και για τους διαθέσιμους πόρους του.
Η Veganz στην ελληνική αγορά
Το portfolio για την Ελλάδα προς το παρόν, περιλαμβάνει υψηλής ποιότητας και απαράμιλλης γεύσης σοκολάτες, μπάρες πρωτεΐνης, μπισκότα και σάλτσες.
Η ACHAIA AE ως αποκλειστικός αντιπρόσωπος της Veganz για την Ελλάδα, έχει ήδη τοποθετήσει τα προϊόντα σε αρκετές από τις μεγαλύτερες αλυσίδες της εγχώριας αγοράς (ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ, ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ, ΜΑΣΟΥΤΗΣ, MARKET IN, ΚΡΗΤΙΚΟΣ κ.α.) και συνεχώς επεκτείνεται.
Έχοντας τοποθετήσει πλέον τα προϊόντα σε περισσότερα από 350 τελικά σημεία πώλησης πανελλαδικά και με την Σαρακοστή να τρέχει – η καταλληλότερη στιγμή για τους Έλληνες που νηστεύουν να γνωρίσουν τα προϊόντα και να υιοθετήσουν έναν πιο υγιεινό τρόπο διατροφής – η εταιρία από τις αρχές του Απρίλη προχωράει σε σημαντική τηλεοπτική καμπάνια σε όλους τους μεγάλους τηλεοπτικούς σταθμούς αλλά και στα social, με στόχο να γνωρίσει στο κοινό της Ελλάδας τα προϊόντα της αλλά και την φιλοσοφία της.
Έρευνα του ΙΕΛΚΑ, προσδιορίζει τις διαφορετικές διατροφικές τάσεις των Ελλήνων.
Πέντε διατροφικές και καταναλωτικές τάσεις από την έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ
400 χιλ. vegeterians και 1,5 εκατ. flexiterians στην Ελλάδα το 2021
1 στους 2 καταναλωτές μειώνει το αλάτι και 1 στους 3 τη ζάχαρη που καταναλώνουν
1 στους 2 μαγειρεύει μαζί με το smartphone/tablet
Το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών αγαθών (ΙΕΛΚΑ) στο πλαίσιο έρευνας καταναλωτών, πραγματοποίησε την περίοδο 5-11 Νοεμβρίου 2021 με δείγμα 1.000 καταναλωτών από όλη την Ελλάδα έρευνα με θέμα τις διατροφικές και αγοραστικές τάσεις τροφίμων. Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο του 12ου συνέδριου ΙΕΛΚΑ MetaFood στις 1 και 2 Δεκεμβρίου 2021. Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν πέντε διατροφικές και καταναλωτικές τάσεις οι οποίες αναμένεται να διαμορφώσουν τον κλάδο των σουπερμάρκετ και των προμηθευτών των επόμενων ετών.
1. Flexiterians και Vegeterians
Οι διεθνείς δημογραφικές εξελίξεις και οι πολιτισμικές αλλαγές σε συνδυασμό με τις παραγωγικές δυνατότητες της παγκόσμιας οικονομίας για παραγωγή ζωικών πρωτεϊνών αποτελούν παράγοντες που συνεισφέρουν στην παγκόσμια αύξηση των καταναλωτών που επιλέγουν την χορτοφαγική δίαιτα. Στην Ελλάδα το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνουν χορτοφάγοι βρίσκεται περίπου στο 4% δηλαδή 400 χιλ. πολίτες, με τους μισούς από αυτούς να αυτοπροσδιορίζονται ως vegans (δεν καταναλώνουν καθόλου ζωϊκά προϊόντα) και τους άλλους μισούς ως vegeterians (δεν καταναλώνουν κρέας, ψάρι κλπ). Δίπλα σε αυτή την κατηγορία καταναλωτών υπάρχει η κατηγορία των flexitarians ή ημιχορτοφάγων, καταναλωτών δηλαδή που προσπαθούν να υιοθετήσουν μία πιο χορτοφαγική διατροφή, αλλά όχι ολοκληρωτικά χορτοφαγική. Η κατηγορία αυτή είναι περίπου το 15% του πληθυσμού, δηλαδή περίπου 1,5 εκατ. πολίτες και αποτελεί μία πολύ σημαντική κοινωνική και καταναλωτική ομάδα.
2. Plant-based και lab-grown τρόφιμα
Η προαναφερθείσα τάση, αναμένεται να κάνει πιο έντονη την αναζήτηση για εναλλακτικά φυτικά υλικά, τρόφιμα και προϊόντα προκειμένου να καλυφθούν οι υπάρχουσες διατροφικές συνήθειες. Προϊόντα όπως το φυτικό τυρί, τα φυτικά γάλατα, το κρέας εργαστηρίου κλπ υπάρχουν ήδη στην ελληνική αγορά. Υπάρχει άλλωστε ήδη ένα καταναλωτικό κοινό που κάνει τις συγκεκριμένες διατροφικές επιλογές (αν και σε χαμηλότερο ποσοστό σε σχέση με το εξωτερικό). Όπως φαίνεται στο σχήμα , τα ποσοστά πλέον των καταναλωτών που υιοθετούν αυτές τις κατηγορίες είναι αξιοσημείωτα. Το 14% καταναλώνει γαλακτοκομικά φυτικής προέλευσης, το 11% θα έτρωγε κρέας εργαστηρίου, ενώ το 19% του κοινού θεωρεί αυτές τις εναλλακτικές ως πιο υγιεινές.
3. Μείωση σε ζάχαρη και αλάτι
Η πλειοψηφία των καταναλωτών (και ειδικά οι μεγαλύτερες ηλικίες) αναμένεται να αφιερώνουν όλο και περισσότερο χρόνο για τον σχεδιασμό-προγραμματισμό της διατροφή τους, ως αποτέλεσμα της αύξησης του επιπέδου εκπαίδευσης και του μέσου προσδόκιμου ζωής. Το κοινό θα θέλει να ζει πιο υγιές για όλο μεγαλύτερο χρόνο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι μια από τις τροφές η οποία ενοχοποιείται όλο και περισσότερο στα μάτια του καταναλωτικού κοινού ως ανθυγιεινή είναι η ζάχαρη. Η στροφή προς εναλλακτικές πηγές όπως είναι η ζαχαρίνη και η στέβια φαίνεται ότι κερδίζει έδαφος με το 26% του κοινού να επιλέγει αυτές τις εναλλακτικές. Παράλληλα ένα 37% του κοινού δηλώνει ότι γενικότερα αποφεύγει την κατανάλωση γλυκών και ζάχαρης. Ακόμα πιο έντονη είναι η τάση για τη μείωση του αλατιού, την οποία επιθυμεί το 48% του κοινού.
4. Επίδραση των κοινωνικών δικτύων στη διατροφή
Τα social media όλο και πιο έντονα θα διαμορφώνουν τις επιλογές του καταναλωτικού κοινού με τις αγορές τροφίμων, τη μαγειρική και την κατανάλωση να συνδέονται με το internet όλο και περισσότερο. Το 53% του κοινού (σχήμα 4) μαγειρεύει σήμερα έχοντας ανοιχτό το κινητό δίπλα για να βλέπει συνταγές, ενώ το 26% έχει ρωτήσει ενεργά συμβουλές μέσω των social media. Πλέον το φαγητό δεν αρκεί να είναι νόστιμο, πρέπει να είναι και όμορφο για το 75% του κοινού, κάτι που αποδίδεται στα social media και την αυξημένη χρήση βίντεο και φωτογραφίας για την μαγειρική σε ποσοστά 27% και 33% αντίστοιχα. Οι influencers θα αποχτήσουν πιο ενεργούς ρόλους και επηρεάζουν περισσότερο τις εξελίξεις. Οι ταχύτητες διάδοσης πληροφοριών και υιοθέτησης τάσεων γίνονται όλο και πιο γρήγορες, δημιουργώντας την ανάγκη για τις επιχειρήσεις και να ακολουθούν σε αυτούς του ρυθμούς, αλλά κυρίως να έχουν παρουσία σε αυτά τα μέσα.
5. Κλιματική αλλαγή και βιώσιμη ανάπτυξη
Η κλιματική αλλαγή αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων. Οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο απαιτητικοί και κριτικοί σε σχέση με τη λειτουργία των επιχειρήσεων. Τα ποσοστά είναι συγκρίσιμα σε Ελλάδα και εξωτερικό σε σχέση με την πρόθεση αγοράς από επιχειρήσεις που λειτουργούν με ηθικό και με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο. Συγκεκριμένα η πρόθεση αγοράς με κριτήριο την ειλικρίνεια και διαφάνεια των επιχειρήσεων για τον τρόπο λειτουργίας τους καταγράφεται σε ποσοστό 77% στην Ελλάδα, ενώ το 67% δηλώνει ότι είναι σημαντικό για τους ίδιους τα προϊόντα που καταναλώνουν να παράγονται με φιλικές πρακτικές προς το περιβάλλον. Παρόλα αυτά όμως, είναι αξιοσημείωτο ότι μόνο μία μειοψηφική αλλά σημαντική μερίδα του κοινού, περί το 32%, είναι διατεθειμένη να πληρώσει υψηλότερη τιμή για προϊόντα που έχουν παραχθεί με προδιαγραφές και διαδικασίες πιο φιλικές προς το περιβάλλον. Σε αυτό το στοιχείο αποτυπώνεται και οικονομική πίεση του καταναλωτικού κοινού.
Στο άμεσο μέλλον θα διαμορφωθεί μία ευαίσθητη ισορροπία ανάμεσα στις επιθυμίες του καταναλωτή και στις δυνατότητες προσφοράς από τις επιχειρήσεις. Οι οργανισμοί που θα καταφέρουν να λειτουργήσουν κοντά σε αυτή τη λεπτή γραμμή θα είναι και αυτές που θα αναδειχθούν την επόμενη δεκαετία.
Νέα έρευνα δείχνει ότι ένα Vegan Γεύμα μπορεί να κοστίσει έως και 40% λιγότερο από ένα συμβατικό γεύμα.
Σύμφωνα με σχετική έρευνα της Kantar, η Plant Based διατροφή, μπορεί να εξοικονομήσει εκτός από χρήματα και χρόνο!
Με τον Veganuary του 2022 να απέχει μόλις λίγες εβδομάδες, πρόσφατη έρευνα έδειξε πως οι άνθρωποι που προτίθενται να δοκιμάσουν Plant Based διατροφή για την μήνα Ιανουάριο, μπορούν να εξοικονομήσουν χρήματα από το καλάθι του super market αλλά και χρόνο για την παρασκευή τους.
Πιο συγκεκριμένα η έρευνα έδειξε πως μπορεί να γίνει έως και 40% εξοικονόμηση στις αγορές των πρώτων υλών αλλά και ο χρόνος προετοιμασίας των γευμάτων μειώνεται στο 1/3 έναντι των γευμάτων που περιλαμβάνουν κρέας ή ψάρι.
Τα δεδομένα από το πάνελ χρήσης του Kantar που καταγράφει διαδικτυακά εβδομαδιαία ημερολόγια γευμάτων από περίπου 11.000 άτομα στη Βρετανία έδειξαν ότι μέχρι τον Αύγουστο :
Ένα κυρίως γεύμα (μεσημεριανό/βραδινό) που περιέχει κρέας, ψάρι ή πουλερικά κοστίζει, κατά μέσο όρο, 2,10€ ανά άτομο, ενώ ένα Plant Based κυρίως γεύμα κοστίζει 40% λιγότερο με μόλις 1,26 € ανά άτομο. Αυτή είναι μια εξοικονόμηση 0,84 € ανά άτομο ανά γεύμα. Η εξοικονόμηση κόστους παρατηρείται εξίσου σε μεσημεριανό γεύμα και δείπνο.
Το γεύμα με βάση το κρέας/ψάρι χρειάζεται κατά μέσο όρο 20 λεπτά για να προετοιμαστεί, ενώ ένα Plant Based γεύμα είναι 37% πιο γρήγορο σε μόλις 12,5 λεπτά.
Η ανάλυση του πάνελ αγοραστών της Kantar που παρακολουθεί συνεχώς αγορές από 30.000 βρετανικά νοικοκυριά αποκάλυψε ότι για το 2021 :
Τα Vegan νοικοκυριά ξοδεύουν 8% λιγότερα ανά καλάθι super market, κατά μέσο όρο, από τα νοικοκυριά παρόμοιου μεγέθους που δεν είναι Vegan . Το μέσο καλάθι αγορών για vegan κοστίζει 20 € ενώ το μέσο καλάθι για μη Vegan είναι 21,60€
Η Toni Vernelli, Επικεφαλής Επικοινωνίας του Veganuary, λέει: «Η πανδημία του Covid έχει πυροδοτήσει μια τεράστια αύξηση σε άτομα που ενδιαφέρονται να δοκιμάσουν μια φυτική διατροφή – είτε για την υγεία τους είτε για την προστασία του πλανήτη μας, αλλά δυστυχώς έχει επίσης προκαλέσει οικονομική απώλεια σε πολλούς. Αυτή η νέα μελέτη δείχνει ότι οι άνθρωποι μπορούν να προστατεύσουν την υγεία τους, τον πλανήτη και το πορτοφόλι τους με μια φυτική διατροφή».
Και πρόσθεσε: «Όσοι από εμάς τρώμε vegan εδώ και χρόνια γνωρίζουμε ότι έχει μεγάλη αξία, ωστόσο κατά κάποιο τρόπο επιμένει ο μύθος ότι ο βιγκανισμός είναι ακριβός και απρόσιτος για μερικούς ανθρώπους. Τώρα έχουμε τα δεδομένα για να διαλύσουμε μια για πάντα αυτή την ξεπερασμένη ιδέα. Ενώ ορισμένα φυτικά υποκατάστατα κρέατος και γαλακτοκομικών όντως είναι ακριβά, αυτή η μελέτη δείχνει ότι αποτελούν μόνο ένα μικρό μέρος μιας τυπικής vegan διατροφής και η συνολική κατανάλωση plant based κοστίζει λιγότερο – ένας άλλος καλός λόγος για να δοκιμάσετε vegan αυτόν τον Ιανουάριο!»
Η ProVeg International συνεργάστηκε με την Innova Market Insights, το Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης και το Πανεπιστήμιο της Γάνδης για τη διεξαγωγή έρευνας σχετικά με τη στάση των ευρωπαίων καταναλωτών για τα τρόφιμα φυτικής προέλευσης.
Στην έρευνα, η οποία αποτελεί μέρος του προγράμματος Smart Protein, ερωτήθηκαν πάνω από 7.500 άτομα από δέκα χώρες – Αυστρία, Δανία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ολλανδία, Πολωνία, Ρουμανία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο. Το 7% των ερωτηθέντων ήταν ήδη plant-based, ενώ ένα επιπλέον 30% ήταν flexitarians.Υπήρξαν μερικά εντυπωσιακά αποτελέσματα, με το 46% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι είχαν ήδη μειώσει την κατανάλωση κρέατος. Λίγο λιγότερο από το 40% δήλωσε ότι θα μειώσει περισσότερο το κρέας το επόμενο έτος, ενώ περίπου το 30% είχε σχέδια να μειώσει τα γαλακτοκομικά. Σχεδόν το ένα τρίτο σκόπευε να αυξήσει σημαντικά την κατανάλωση plant based κρέατος και φυτικών γαλακτοκομικών εναλλακτικών προϊόντων.
Ωστόσο, το 45% των Flexitarians είπε ότι δεν υπήρχαν αρκετές διαθέσιμες plant based επιλογές , ενώ το 50% είπε ότι οι υπάρχουσες επιλογές ήταν πολύ ακριβές. Περίπου το 60% πίστευε ότι τα plant based τρόφιμα ήταν ασφαλή και φέρουν ακριβή σήμανση, με τους περισσότερους να προτιμούν τα φυτικά προϊόντα από τους μύκητες ή τα φύκια.
Οι Flexitarians είπαν επίσης ότι η γεύση και η υγεία ήταν τα πιο σημαντικά ζητήματα κατά την αγορά ενός φυτικού προϊόντος, με τη φρεσκάδα, την έλλειψη προσθέτων και τις χαμηλές τιμές να παίζουν επίσης βασικό ρόλο.
Τα πουλερικά φυτικής προέλευσης, το βοδινό κρέας, ο σολομός και ο τόνος ήταν τα προϊόντα με βάση το κρέας και τα θαλασσινά που οι ερωτηθέντες είπαν ότι θα ήθελαν περισσότερο να δουν. Η μοτσαρέλα φυτικής προέλευσης και το τυρί σε φέτες ήταν στην κορυφή της λίστας των εναλλακτικών γαλακτοκομικών.
The Smart Protein Project
Το Smart Protein Project χρηματοδοτείται από την ΕΕ και ιδρύθηκε για να αναπτύξει προϊόντα πρωτεΐνης alt-protein που είναι υγιεινά, φιλικά προς το περιβάλλον και αυξάνουν την επισιτιστική ασφάλεια. Για παράδειγμα, το έργο ερευνά την ανάπτυξη της επόμενης γενιάς θαλασσινών φυτικής προέλευσης. Διεξήγαγε επίσης έρευνα για τις πιο βιώσιμες πηγές πρωτεΐνης που θα μπορούσαν να καλλιεργηθούν στην Ευρώπη, διαπιστώνοντας ότι οι φακές, τα ρεβίθια, ο αρακάς ,η φάβα και η κινόα μπορεί να είναι η απάντηση.
«Η έρευνα αποκαλύπτει τεράστιες δυνατότητες για τα τρόφιμα φυτικής προέλευσης στην Ευρώπη και δίνει το πράσινο φως σε όλους τους σχετικούς φορείς στον τομέα, να αναπτύξουν περισσότερα και καλύτερα προϊόντα. Η ζήτηση των καταναλωτών για εναλλακτικές πρωτεΐνες αυξάνεται με αξιοσημείωτο ρυθμό, χωρίς να φαίνεται τέλος», δήλωσε ο Jasmijn de Boo, Αντιπρόεδρος της ProVeg International.
Σε νέα συνεργασία προχώρησε η Achaia Company με την e-fresh για τα φυτικά ροφήματα της Vegamill.
Ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές τα τελευταία χρόνια επιλέγουν τις ηλεκτρονικές αγορές ακόμη και για τα είδη καθημερινής τους ανάγκης.
Σε αυτό ήρθε να προστεθεί και η παγκόσμια κατάσταση λόγω Covid-19 και από την λίστα με το ηλεκτρονικό εμπόριο ειδών super markets δεν λείπει και το e-fresh.gr με πάνω από 200.000 εγγεγραμμένους χρήστες στα newsletters τους. Η στροφή του καταναλωτή σε μία διατροφή πιο υγιεινή για τον ίδιο και τα παιδιά του είναι γεγονός , κάτι που οι υπεύθυνοι του efresh το αναγνωρίζουν και δεν θα μπορούσαν να αποκλείσουν τα φυτικά ροφήματα της Vegamill από το κωδικολόγιό τους.
Εξάλλου η Vegamill είναι η ΜΟΝΗ εταιρία στο χώρο που προσφέρει ροφήματα με γεύση Μπανάνα και Berries. Τα ροφήματα παρασκευάζονται με τη μέθοδο της ζύμωσης και ως αποτέλεσμα είναι ΧΩΡΙΣ συντηρητικά και ΧΩΡΙΣ ζάχαρη, κάτι που τα κάνει ιδανικά για γλυκές και αλμυρές παρασκευές ακόμη και σε περιόδους νηστείας!
Ήδη η εταιρία έχει προχωρήσει σε δυνατές προσφορές μέσω του ιστότοπού της και αναμένονται ακόμη περισσότερες!
Μεγάλη η συνεργασία που ξεκίνησε η Achaia Company Α.Ε. με την Μασούτης.
Από το τέλος του μήνα τα φυτικά ροφήματα της Vegamill θα βρίσκονται σε όλα τα Mega και Grand Μασούτης.
Πρόκειται για 53 συνολικά καταστήματα λιανικής της αλυσίδας που βρίσκονται σε όλη την Ελλάδα. Στόχος της εταιρίας είναι να τοποθετηθούν σε επιπλέον 50 καταστήματα μέσα στο επόμενο έτος.
Συγκεκριμένα οι καταναλωτές , θα μπορούν να βρούν στα καταστήματα της Μασούτης το Ρόφημα Αμύγδαλο,
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην χώρα μας ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται στα φυτικά ροφήματα είτε για λόγους υγείας είτε λόγω διατροφικών επιλογών. Η Vegamill απευθύνεται σε όσους έχουν δυσανεξία στη λακτόζη και σε όσους είναι Vegan ή Flexitarian. Φυσικά τα συγκεκριμένα ροφήματα μπορούν να καταναλωθούν και σε περιόδους νηστείας είτε μόνα τους είτε σε συνταγές όπου απαιτείται γάλα, μιας και είναι 100% φυτικά!
Η Achaia A.E. για ακόμη μία φορά πρωτοπορεί, καθώς το ρόφημα Βρώμης με Μπανάνα και Βρώμη με Berries είναι τα μοναδικά στην Ελλάδα και δεν περιέχουν καθόλου ζάχαρη. Είναι γευστικά και αποτελούν τον τέλειο συνδυασμό σε smoothies για μικρούς και μεγάλους.
“Είμαστε πολύ περήφανοι που οι προϊόντικές επιλογές μας είναι αναγνωρίσιμες και αξιολογούνται όπως τους αξίζουν από την αγορά. Για εμάς είναι ένα πολύ μεγάλο βήμα η συνεργασία με την Μασούτης”.
“Οι καταναλωτές πλέον έχουν πολύ μεγάλη ενημέρωση και έχουν απαιτήσεις όχι μόνο για ποιοτικά αλλά και για υγιεινά προϊόντα. Και η ACHAIA A.E. είναι πάντα σε θέση να τις καλύψει”
Στα ράφια βρίσκεται, εδώ και λίγες ημέρες, το Merula, το πρώτο ελληνικό κρασί σε can, που διανέμει η Achaia Company, κάτι το οποίο είχε αναφέρει από τον περασμένο Απρίλιο το FnB Daily.
Ειδικότερα, το προϊόν μπορεί να το βρει κανείς σε επιλεγμένα καταστήματα των αλυσίδων:
ΑΒ Βασιλόπουλος
The Mart
Χαλκιαδάκης
Παναγιωτάς
Παράλληλα, η εταιρεία έχει συνάψει συνεργασίες με χονδρεμπόρους σε Σκιάθο, Κρήτη και Κέρκυρα.
ΑΠΟΛΥΤΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΑΕΡΑ ΚΑΙ ΦΩΣ
Όπως αναφέρει στο FnB Daily ο CEO της εταιρείας, Φοίβος Καρακίτσος, “το Merula είναι το πρώτο ελληνικό κρασί σε can με ποικιλίες (Μαλαγουζιά, Ασύρτικο, Μοσχάτο, Μerlot, Αυγουστιάτης) από τους αμπελώνες της Αχαΐας. Πρόκειται για μία διεθνή τάση, κυρίως σε ΗΠΑ και Αγγλία, καθώς σε can συσκευασίες βάζουν πλέον και premium κρασιά, αφού είναι απόλυτα προστατευμένα από αέρα και φως. Παράλληλα, πρόκειται για πολύ βολικές συσκευασίες, οι οποίες έχουν και χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα σε σχέση με τις γυάλινες”.
ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΣΕ ΞΕΝΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
Ο κ. Καρακίτσος αποκάλυψε πως, εκτός από την Ελλάδα, βρίσκεται πολύ κοντά σε συμφωνία για εξαγωγές του Merula σε:
Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Αυστραλία
Αίγυπτο
ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΣΗΜΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ VEGAN ΠΡΟΪΟΝΤΑ
Αναφορικά με τα vegan προϊόντα που έχει στο χαρτοφυλάκιό της η Achaia Company (Veganz, Vega Milk, Ferretti), ο Φοίβος Καρακίτσος σημειώνει ότι πηγαίνουν πολύ καλά και έχουν θετική υποδοχή από το καταναλωτικό κοινό. Ήδη, βρίσκονται στις αλυσίδες:
ΑΒ Βασιλόπουλος
Σκλαβενίτης
Κρητικός
Χαλκιαδάκης
OK Markets
ΜΠΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ
Σύντομα θα μπουν και στα ράφια καταστημάτων της Μασούτης και της OK Market!, ενώ η εταιρεία βρίσκεται πολύ κοντά σε συμφωνία με μεγάλο retailer στην Κύπρο.
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.