Ραγδαία Ανάπτυξη των Plant Based Τροφίμων στην Ευρώπη.

Απίστευτη η Ανάπτυξη των Φυτικών Ροφημάτων και Τροφίμων στην Ευρωπαϊκή Αγορά

Η αγορά για όλα τα είδη φυτικού γάλακτος γνωρίζει μία ραγδαία ανάπτυξη πανευρωπαϊκά . Εδώ και κάποια χρόνια, εταιρείες όπως η Alpro έχουν τοποθετηθεί ως ηγέτες της αγοράς στην Ευρώπη και έστρωσαν το δρόμο για την άνθηση νεότερων εμπορικών σημάτων, όπως η Vegamill.

Ροφήματα

Το γάλα αμυγδάλου πρωτοστατεί, με εκτιμώμενο CAGR 16,7% μεταξύ 2020 – 2025. Μέχρι το 2025, θα επισκιάσει όλα τα άλλα φυτικά γάλατα με διαφορά. Τα αμύγδαλα στη βρώσιμη μορφή τους είναι γνωστά για τα οφέλη για την υγεία. Το γάλα αμυγδάλου είναι παχύτερο και πιο κρεμώδες από άλλα φυτικά γάλατα, καθιστώντας το προσαρμόσιμο ως μία εναλλακτική επιλογή έναντι των ζωικών τόσο για την μαγειρική ή την ζαχαροπλαστική, όσο και ως πόσιμο μόνο του ή στον καφέ και το τσάι.

Ακολουθεί με ένα προβλεπόμενο CAGR 15,2% μεταξύ 2020 – 2025 είναι η κατηγορία «άλλα», που αποτελείται από προϊόντα όπως γάλα βρώμης, κάνναβης, αρακά, φουντούκι, καρύδας και κάσιους.

Η έλλειψη εξοικείωσης των καταναλωτών με αυτά τα προϊόντα είναι πιθανό να είχαν παρεμποδίσει στο παρελθόν την ανάπτυξη της συγκεκριμένης αγοράς , ιδίως λόγω της ενδεχόμενης υψηλότερης τιμής πώλησης σχέση με τα ζωικά γαλακτοκομικά.

Ωστόσο υπάρχει μία μεγάλη δημογραφική ομάδα που ευνοεί την καινοτομία μέσω των αυθόρμητων αγορών της και δεν είναι άλλη από τους millennials.

Οι millennials ευθύνονται για την δημιουργία «τάσεων» αφού έχουν μία αγοραστική δύναμη που όμως δεν είναι κατασταλαγμένη σε τέτοιο βαθμό ώστε να δημιουργήσει αγοραστικές συνήθειες.

Και ας μην ξεχνάμε ότι στους millennials ανήκει η μερίδα του λέοντος του vegan momentum το οποίο είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη της συγκεκριμένης αγοράς.

Στη συνέχεια ακολουθεί το γάλα ρυζιού με CAGR 10.1% μεταξύ 2020 – 2025. Παρόλο που το συγκεκριμένο γάλα έχει ισχυρότατη παρουσία στις αγορές της Ασίας, εν τούτοις δεν συμβαίνει το ίδιο και στην Ευρώπη. Ίσως αυτό να συμβαίνει επειδή η σύστασή του είναι αρκετά υδαρής και δεν προτιμάται για την προσθήκη του σε ζεστά ροφήματα τα οποία οι Ευρωπαίοι τα λατρεύουν.

Τελευταίο στην σειρά είναι η ανάπτυξη του ροφήματος σόγιας. Παρόλο που κατείχε την υψηλότερη θέση στις πωλήσεις έως το 2015 η ανάπτυξη αναμένεται να παραμείνει αρκετά στάσιμη με την προβλεπόμενη CAGR 9,6% μεταξύ 2020 – 2025.

Το γάλα σόγιας είναι το πρώτο φυτικό γάλα που εδραιώθηκε στην αγορά, αλλά ίσως να μην επιδέχεται τον “ενθουσιασμό της καινοτομίας” σε σχέση με τα υπόλοιπα. Παρ ολ αυτά είναι πλέον εδραιωμένο και θα εξακολουθήσει να κατέχει ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς.

Τρόφιμα

Παρόλο που κατέχουν το μικρότερο μερίδιο αγοράς, τα vegan επιδόρπια θα γνωρίσουν την μεγαλύτερη ανάπτυξη η οποία εκτιμάται στα CAGR 15.9% μεταξύ 2020-2025 . Η αυξανόμενη διαθεσιμότητα των vegan desserts έχει μεταβάλλει το vegan πεδίο , με την συγκεκριμένη κατηγορία να μην μένει πλέον στις ελάχιστες προσφερόμενες επιλογές.

Επόμενα σε ανάπτυξη έρχονται τα vegan snacks με προβλεπόμενη ανάπτυξη CAGR 14.55% μεταξύ 2020-2025 .

Αυτή η κατηγορία έχει ποικίλο πεδίο εφαρμογής και αποτελείται από προϊόντα όπως: γιαούρτια, energy bars, σάλτσες, καρυκεύματα και σάλτσες.

Τέλος η κατηγορία των plant based τυροκομικών κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς αλλά έχει την χαμηλότερη προβλεπόμενη ανάπτυξη (CAGR  13.0% μεταξύ 2020 – 2025). Αυτό ίσως να οφείλεται στις διατροφικές συνήθειες κάθε λαού. Για παράδειγμα η Γερμανία ηγείται στον τομέα των vegan τυροκομικών με αξία πωλήσεων το 2019   $117 εκατομμύρια και με πρόβλεψη ανάπτυξης CAGR 13.3% μεταξύ 2020 – 2025. Ωστόσο η ανάπτυξη της αγοράς των συγκεκριμένων προϊόντων είναι πιο αργή σε χώρες που η κατανάλωση ζωικών τυροκομικών είναι πολύ μεγάλη όπως πχ η Γαλλία.

πηγή : Grand View Reserach

Φυτικό vs Αγελαδινό γάλα

Φυτικό ή αγελαδινό γάλα?: Ποιο είναι καλύτερο για την υγεία?

Πλέον να φυτικά γάλατα έχουν κατακλύσει τα ράφια των super markets, και τα ράφια των ψυγείων τους. Η ποικιλία είναι μεγάλη : γάλα αμυγδάλου, γάλα ρυζιού, γάλα καρύδας ακόμη και γάλα βρώμης ή πολύσπορο. Το να επιλέξει κάποιος φυτικό γάλα, δείχνει μία πιο υγιεινή επιλογή, αλλά είναι όντως έτσι? Είναι πράγματι καλύτερο από το αγελαδινό γάλα?

Ρωτήσαμε τον Vasanti Malik, επίκουρο καθηγητή διατροφής στο Harvard T.H. Chan School of Public Health, να μας εξηγήσει ποια είναι η καλύτερη επιλογή.

Είναι το φυτικό γάλα καλύτερο από το αγελαδινό? Αξίζει κάποιος να καταναλώνει φυτικό γάλα?

Όπως μας εξήγησε «δεν υπάρχει κάποια διατροφική ανάγκη στο να πίνουμε αγελαδινό γάλα ή να καταναλώνουμε γαλακτοκομικά προϊόντα. Στο παρελθόν οι ειδικοί πρότειναν την πρόσληψη γαλακτοκομικών προϊόντων για να «φτιάξουμε γερά κόκκαλα» . Αποδεικνύεται πλέον πως δεν υπάρχει βάσιμη έρευνα που να δείχνει πως η κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων συνδέεται με την μείωση του κινδύνου καταγμάτων ή την μείωση εμφάνισης οστεοπόρωσης.”

Οπότε εάν κάποιος θέλει να καταναλώνει φυτικά γαλακτοκομικά προϊόντα είτε επειδή είναι vegan είτε επειδή έχει δυσανεξία στη λακτόζη, μπορεί άνετα να το κάνει, αρκεί να είναι προσεκτικός στο να επιλέξει τα σωστά φυτικά γαλακτοκομικά.

Πώς να επιλέγουμε τα σωστά φυτικά γαλακτοκομικά?

Η ποιότητα των φυτικών γαλακτοκομικών ποικίλει από άποψη θρεπτικών συστατικών. Κάποια περιέχουν ακριβώς τις ίδιες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία με αυτά του αγελαδινού, ενώ άλλα είναι πολύ φτωχά σε βιταμίνες. Εάν πρόκειται να καταναλώσετε plant based γάλα διαβάστε πολύ προσεκτικά την ετικέτα του προϊόντος. Θα πρέπει να περιέχουν ικανοποιητική ποσότητα πρωτεΐνης, βιταμίνης D και ασβεστίου. Ιδανικά επιλέξτε ένα γάλα που να περιέχει τουλάχιστον 1,2 gr πρωτεΐνη ανά 100gr.

Μερικά plant based γάλατα έχουν και ένα μεγάλο μειονέκτημα : δεν είναι γευστικά. Οι παραγωγοί προσπαθούν να το διορθώσουν προσθέτοντας επιπλέον ζάχαρη σε αυτά τα ροφήματα, κάτι το οποίο πρέπει να αποφεύγεται.

“Οπότε όταν διαβάζετε τα συστατικά να είστε προσεκτικοί να μην περιέχουν καθόλου ζάχαρη” .

Υπάρχουν άλλα προτερήματα στο φυτικό γάλα?

Το φυτικό γάλα υπερτερεί έναντι του αγελαδινού, σε ό,τι έχει σχέση με το περιβάλλον. Το φυτικό γάλα και γαλακτοκομικά, έχουν χαμηλότερο ενεργειακό αποτύπωμα σε σχέση με τα ζωικά. Οπότε εάν κανείς έχει περιβαλλοντική συνείδηση, εξυπακούεται πως η επιλογή του φυτικού γάλακτος είναι μονόδρομος.

Υπάρχουν άλλοι λόγοι να αποκλείσουμε ζωικό γάλα?

Υπάρχουν έρευνες που συνδέουν την μεγάλη κατανάλωση ζωικών γαλακτοκομικών με την αύξηση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου του προστάτη και των ωοθηκών. Εάν κάποιος συγκαταλέγεται σε αυτή την κατηγορία, η απαλλαγή από κάθε είδους ζωικό γαλακτοκομικό είναι κάτι που πρέπει να εφαρμόσει άμεσα.

 

Πηγή: health.harvard.edu

Canned Wine. The Biggest Alcohol trend of 2020!

Η μεγαλύτερη τάση στο αλκοόλ για το 2020

Το αλκοόλ είναι ένα αμφιλεγόμενο θέμα στον σημερινό κόσμο. Ενώ πολλοί από εμάς εξακολουθούν να λατρεύουν ένα ωραίο, υψηλής ποιότητας ποτό, η παγκόσμια τάση «wellness» έχει προκαλέσει ορισμένους καταναλωτές να επανεκτιμήσουν την κατανάλωση αλκοόλ και τις επιλογές τους. Αυτή η αλλαγή έχει δημιουργήσει μια σειρά από νέες ευκαιρίες και προκλήσεις για τα brands και τους παραγωγούς.

Οι προβλέψεις της βιομηχανίας του αλκοόλ για το 2021. 

Η παγκόσμια αγορά αλκοολούχων ποτών προβλέπεται να αυξηθεί με ένα ρυθμό 4,09% για τα επόμενα έξι χρόνια. Τα έσοδα του κλάδου αναμένεται να αυξηθούν 3,3 τοις εκατό μεταξύ 2018-2021 στα 150 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτή η ανάπτυξη έρχεται παρά τις δύσκολες συνθήκες. Όλο και περισσότεροι health-conscious καταναλωτές απομακρύνονται από τα παραδοσιακά αλκοολούχα ποτά και επιλέγουν ποτά με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ ή χωρίς αλκοόλ.

Οι εταιρίες κάνουν ό, τι μπορούν για να καινοτομήσουν και να δημιουργήσουν νέες ανατροπές στα κλασικά ποτά για να παραμείνουν ανταγωνιστικές, αλλά η κατανάλωση αλκοόλ σε ατομικό επίπεδο παραμένει στάσιμη.

Ευτυχώς πλέον οι καταναλωτές δίνουν έμφαση  στην ποιότητα σε σχέση με την ποσότητα, προκειμένου να αποκτήσουν μια εμπειρία από την κατανάλωση αλκοόλ. Επιπλέον, όπως και με τα τρόφιμα, αναζητούν σαφήνεια και απαιτούν υψηλότερα πρότυπα σχετικά με βιώσιμες διαδικασίες παραγωγής, ίχνη άνθρακα, φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες και άλλα. Αυτό δημιουργεί ευκαιρίες για τους παραγωγούς του κλάδου . Κι εδώ έρχεται η νέα τάση της αγοράς, το κρασί σε Can (Canned Wine).

“Ο συνδυασμός της τεχνολογίας και της οικιακής ψυχαγωγίας, προσφέρει ευκαιρίες για ριζοσπαστικούς πειραματισμούς, που κυμαίνονται από το homebrewing μέχρι τη μεικτολογία και πέραν αυτής.”  (Euromonitor). 

Από πού προέρχεται η ανάπτυξη της χρήσης του Canned Wine? 

Η ανάπτυξη της βιομηχανίας καθοδηγείται από διάφορους βασικούς παράγοντες:  

  1. Προσιτή Πολυτέλεια:  Οι φιλόδοξοι καταναλωτές στις αναπτυσσόμενες αγορές αγοράζουν νεοεισερχόμενα brands και μικρότερα μπουκάλια υψηλότερης ποιότητας σε τιμές αξίας.
  2. Premiumisation: Η αύξηση της γνώσης των καταναλωτών σχετικά με την ποιότητα παραγωγής αυξάνει τις προσδοκίες και οδηγεί σε μια  “less but better” στάση.
  3. Υγεία και ευεξία: Οι καταναλωτές που έχουν συνείδηση ​​της υγείας επιλέγουν καινοτόμα, με χαμηλό ή χωρίς αλκοόλ προϊόντα ,καθώς βλέπουμε μια μετατόπιση προς την προσεκτική κατανάλωση αλκοόλ και τους ανθρώπους που πειραματίζονται με το “sober-curious
  4. Η εμπειρία : Τα μπαρ ,οι καφετέριες, αλλά και τα ξενοδοχεία δεν είναι πλέον μόνο χώροι για ποτό. Επιβάλλεται να προσφέρουν κάτι περισσότερο. Το ίδιο ισχύει και για τα αλκοολούχα προϊόντα. Αυτή η τάση του canned wine προσφέρει μια προσοδοφόρα προστιθέμενη αξία στον κλάδο. 
  5. Ευκολία : Το canned wine ,ανοίγει νέες ροές εσόδων ακόμη και μέσω πλατφορμών παραγγελίας φαγητού (efood, wolt κλπ), καθώς οι καταναλωτές αρχίζουν να αγοράζουν το αλκοόλ τους στο διαδίκτυο και να μπορεί να αποτελεί μία επιπλέον επιλογή πέραν του αναψυκτικού ή της μπύρας.
  6. Εναλλακτική συσκευασία: Από το “Canned Wine” έως την έκρηξη των έτοιμων προς κατανάλωση ποτών (RTB), βλέπουμε τους νεότερους καταναλωτές ουσιαστικά να οδηγούν την καινοτομία συσκευασίας με στόχο να κάνουν το αλκοόλ προσβάσιμο για κάθε περίσταση!

 “Η Gartner L2 διαπίστωσε ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις του κρασιού αυξήθηκαν κατά 61% σε ετήσια βάση μεταξύ 2018 και 2020 – πιο γρήγορα και από τις συνολικές πωλήσεις του κλάδου.” – (Digiday)

Η μεγαλύτερη τάση στο αλκοόλ για το 2020.

Είναι ενδιαφέρον ότι βλέπουμε μια αυξανόμενη αλληλoεπικάλυψη μεταξύ κατηγοριών σε αυτόν τον κλάδο (τα όρια είνια πολύ λεπτά ανάμεσα σε κρασί και αναψυκτικά!) καθώς οι προτεραιότητες των καταναλωτών αρχίζουν να μετατοπίζονται προς τη δημιουργία αξέχαστων εμπειριών μέσω της διαφορετικότητας. Δημιουργούνται νέες ευκαιρίες και οι παραδοσιακοί κανόνες βγαίνουν εκτός, αφήνοντας πολλές ευκαιρίες στα brands και τους χονδρεμπόρους.

Canned Wine.

Στον κόσμο του κρασιού, παρατηρούμε μια έκρηξη στην προτίμηση του πολυποικιλιακού και ποιοτικού κρασιού. Οι καταναλωτές είναι πιο «συνειδητοί» για τις αποφάσεις αγοράς τους και, ως εκ τούτου, είναι πιο απαιτητικοί όσον αφορά την παραγωγή κρασιού την ποιότητα των συστατικών που χρησιμοποιούνται και το ενεργειακό αποτύπωμα της συσκευασίας του προϊόντος.

Στις ΗΠΑ, οι Millennials ξεπέρασαν  τους Baby Boomers το 2019. Στην πραγματικότητα, το Wine Voice (ένας ιστότοπος για τον τρόπο ζωής του κρασιού) διαπίστωσε ότι το 28% των Millennials πίνουν κρασί σε καθημερινή βάση, καθιστώντας τους το βασικό target group στην κατηγορία των κρασιών. 

“…παράγοντες που έχουν επηρεάσει θετικά την αγορά περιλαμβάνουν εναλλακτικές καινοτομίες συσκευασίας, όπως κρασιά σε κουτιά (canned wines), καινοτόμες νέες κυκλοφορίες, όπως τα πολυποικιλιακά κρασιά αλλά  και η αυξανόμενη δημοτικότητα των ροζέ κρασιών. – (The IWSR). 

Αξίζει να σημειωθεί ότι μιλάμε για το momentum του Ροζέ κρασιού με μία αύξηση της κατανάλωσης στην κατηγορία του της τάξεως του 48% στις ΗΠΑ τους τελευταίους 12 μήνες! Μιλάμε για την περίπτωση #roséallday

 

Πηγή : Beveragedynamics, Forbes , winemag.com

Η Food Reporter για το νέο μας Canned Wine

Kρασιά σε κουτάκι αλουμινίου από την Achaia Company της οικογένειας Καρακίτσου           

Η τάση που γνωρίζει σηµαντική επιτυχία στο εξωτερικό κάνει πρεμιέρα και στην Ελλάδα!

To κρασί σε κουτάκι αλουμινίου αποτελεί µία τάση που φοριέται ιδιαίτερα το τελευταίο χρονικό διάστημα στο εξωτερικό. Αλυσίδες όπως οι Τesco, Waitroseκαι Sainsbury’s διαθέτουν στα ράφια τους κωδικούς κρασιού στη συγκεκριμένη συσκευασία. Μάλιστα και µμεγάλες εταιρείες µε παρουσία στην επιτόπια κατανάλωση και στο λιανεμπόριο όπως η Constellation Brands – παραγωγός της µπύρας Corona – έχει ήδη φέρει στην αγορά προ τριετίας τα συσκευασμένα κρασιά σε κουτί αλουμινίου των 330ml πέντε µονοποικιλιακά κρασιά υπό την ετικέτα, Crat ers Union.

Ακόμα όμως και οινοποιίες της φημισμένης Napa Valley, όπως η Larkin Wineryέχουν φέρει στην αγορά κρασί συσκευασμένο σε κουτάκι αλουμινίου. Την ίδια στιγμή, στην κυκλοφορία σειράς κρασιών σε κουτάκι αλουμινίου των 250ml προχώρησε στη χώρα µας η Achaia Company της οικογένειας Καρακίτσου σε συνεργασία µε την τοπική οινοποιία Γιδιάρης.

Όπως αναφέρει ο Διευθύνων Σύµβουλος της Achaia Company, Φοίβος Καρακίτσος στο FOODReporter, πρόκειται για ένα προϊόν που συνηθίζεται αρκετά στο εξωτερικό και ιδιαίτερα σε χώρες όπως η Μεγάλη Βρετανία. «Η αρχική µας προσέγγιση ήταν να δημιουργήσουμε ένα προϊόν µε θετικό οικολογικό αποτύπωμα γιατί το κουτάκι είναι ανακυκλώσιμο και ταυτόχρονα µε µμικρότερο βάρος και µμικρότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά την παραγωγή».

 Στοχεύει σε νεότερες ηλικίες, στην επιτόπια κατανάλωση  και στον τουρισμό.

«Μετά από εκτενή έρευνα συσκευάσαμε ένα ελληνικό κρασί από την Αχαΐα.

Πρόκειται για πολυποικιλιακά κρασιά µε στόχο καταναλωτικά κοινά που ανήκουν σε νεότερες ηλικίες, οι οποίες έχουν συνηθίσει να καταναλώνουν προϊόντα σε κουτάκι. Ταυτόχρονα επιδιώκουμε να εισέλθουμε στις τουριστικές περιοχές και στο HoReCa,δεδοµένου ότι πολλές φορές κατά την έξοδό µας επιλέγουμε να πιούμε ένα ποτήρι και όχι µία ολόκληρη φιάλη».

Η Achaia Company κυκλοφόρησε τρεις κωδικούς λευκού, ροζέ και κόκκινου συσκευασμένου οίνου σε κουτάκι, οι οποίοι φέρουν την ονομασία Merula(κότσυφας). Σύμφωνα µε τον κύριο Καρακίτσο η έναρξη της τοποθέτησης γίνεται στο κανάλι του HoReCA, ενώ στόχος είναι να διοχετευθεί στη συνέχεια και στα σούπερ µάρκετ.

Η τιμή λιανικής ανέρχεται σε περίπου 1,70 έως και 1,8 στο ράφι.

ΠΗΓΗ: Food Reporter

Γιώργος Λαµπίρης

Canned Wine. Τάση ή μια εναλλακτική επιλογή?

H συγκεκριμένη τάση έχει ταχεία ανάπτυξη και ανταπόκριση.

Αλλά τελικά πόσο καλό είναι το κρασί σε κουτί?

Το μοντέρνο κίνημα χρήσης του κρασιού σε κουτί (canned wine) είναι ήδη διαδεδομένο στις ΗΠΑ, ωστόσο τα τελευταία χρόνια αυτή η τάση έχει έρθει και στην Ευρώπη και κυρίως στο Ηνωμένο Βασίλειο που ο θεσμός του πικ νικ είναι ιδιαίτερα διαδεδομένος.

Στην χώρα μας η ιδέα «κρασί σε κουτί» ή «canned wine» μπορεί ασφαλώς να εφαρμοστεί στη δική μας καθημερινή κουλτούρα. Από την παραλία και την πισίνα, μέχρι τα clubs και τις οικογενειακές συναθροίσεις.

Μπορεί κάποιος να απολαύσει το δροσερό κρασί του χωρίς να γεμίζει με αντιηλιακά και χώμα ένα γυάλινο ποτήρι και επιπλέον μπορούμε να αποφύγουμε όλα εκείνα τα μισοάδεια μπουκάλια με κρασί που ξεμένουν έπειτα από τα οικογενειακά τραπέζια.

Ακόμη και οι νεότερες ηλικίες που ξεκινούν τώρα να καταναλώνουν αλκοόλ, μπορούν με ασφάλεια να επιλέξουν ένα κουτί με κρασί έναντι των σκληρών ποτών, αμφιβόλου ποιότητας τις περισσότερες φορές, που κυκλοφορούν στα μπαρ.

Το canned wine σε ανάπτυξη σε όλη την Ευρώπη

“ Όλο και περισσότεροι retailers παραγγέλνουν κρασί σε κουτί” δηλώνει o Andy Howard (Managing Director της Vinetrades Ltd) τον Αύγουστο του 2019 στο Decanter. Και συνεχίζει “ H Waitrose, η Tesco, τα Sainsbury’s και η Co-op αύξησαν του κωδικούς των canned wines” το τελευταίο χρόνο.

Η Helen Tordoff (Head of Trading – wine της Morrisons,) λέει, ‘Τα τελευταία χρόνια, οι διαφορετικές μορφές συσκευασίας γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς στους καταναλωτές και τα canned wines δεν αποτελούν εξαίρεση.”

“Η άνοδος του αλκοόλ κατά τη διάρκεια του lock down ενίσχυσε την επιλογή των canned wines, με τους πελάτες να τα επιλέγουν τόσο για την ευκολία που προσφέρουν, καθώς επίσης και για την ποσότητα που αντιστοιχεί σε περίπου δύο ποτήρια.”

Οι παραγωγοί της  Nice Wines λένε, “Παρά την αισθητή επίπτωση της πανδημίας στις πωλήσεις HORECA του κρασιού , ο κλάδος σχεδόν διπλασίασε  τους τζίρους του το 2020 (85% ανάπτυξη) και πουλήσαμε πάνω από μισό εκατομμύριο canned wines”

Τα πλεονεκτήματα του canned wine

‘Ένα πλεονέκτημα είναι η γρήγορη ψύξη. Αυτό τα καθιστά ιδανικά για συναυλίες, για την παραλία, για την πισίνα και γενικά για χώρους που μπορεί να είναι και απαγορευτική η χρήση γυάλινου μπουκαλιού ή ποτηριού.” Δηλώνει ο Eduardo Dinglar (VP της Wine Access) σε άρθρο της Decanter.com του 2018.

Η εύκολη συσκευασία που δεν έχει όγκο αλλά και δεν είναι και εύθραυστη, δίνει το πλεονέκτημα στο να μπορούν να τοποθετηθούν σε περισσότερα σημεία πώλησης. Σκεφτείτε να μπορεί κάποιος να τα βρίσκει από την κάβα μέχρι το περίπτερο της γειτονιάς του!

“Να πίνεις πάντα συσκευασμένο ποτό” συμβουλεύουν οι μεγαλύτεροι . Το canned wine αποτελεί μία επιλογή χωρίς ζάχαρη και με χαμηλό δείκτη αλκοόλ.

Ένα επιπλέον πλεονέκτημα είναι το μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα άνθρακα που έχουν τα canned wines, καθώς το αλουμίνιο έχει πολύ υψηλότερα ποσοστά ανακύκλωσης από το γυαλί . Στην Ευρώπη ανακυκλώνεται το 72% των αλουμινένιων κουτιών.

Επίσης είναι λιγότερο πιθανή η σπατάλη καθώς δεν χρειάζεται κάποιος να ανοίξει ολόκληρο μπουκάλι για να πιεί ή να χρησιμοποιήσει στην μαγειρική 1-2 ποτήρια κρασί.

Ποιότητα του canned wine: Πόσο ποιοτικό είναι?

Μην υποτιμάμε την ποιότητα, όσο ξέρουμε πού να ψάξουμε και τί να αγοράσουμε.

“Μέχρι σήμερα είναι μεγάλος ο αριθμός των οινοποιείων που έχουν συμβάλλει στην ανάπτυξη των canned wines ; και έχουν επηρεάσει με διάφορους τρόπους την ανάπτυξη της ποιότητας αλλά και την αντίληψη για το προϊόν” έγραφε ο  Dinglar το 2018.

Σχετικά με την τιμή, αυτή είναι άκρως προσιτή σε όλες τις ηλικίες αλλά μπορεί να αφήσει και μεγάλα περιθώρια κέρδους στους retailers και σε επίπεδο HORECA.

Source: https://www.decanter.com/

Πώς η Πανδημία έχει επηρεάσει την Vegan τάση διατροφής.

Αύξηση των vegan διατροφικών προϊόντων

To trend για τα vegan διατροφικά προϊόντα είναι ολοένα και πιο ελκυστικό για τους Ευρωπαίους. Σύμφωνα με έρευνα της Mintel περισσότεροι Ευρωπαίοι από ποτέ έκαναν στροφή στις vegan διατροφές από την αρχή της πανδημίας του Covid-19.

To 25% των Ευρωπαίων ηλικίας 21 έως 30 ετών δηλώνουν πως η πανδημία έκανε πιο ελκυστική την vegan διατροφή. Και δεν είναι μόνο οι Millennials.Έρευνες δείχνουν πως η vegan διατροφή είναι ολοένα και πιο προσιτή σε όλους τους Ευρωπαίους, με μία αύξηση του 22% σε όλες τις ηλικιακές ομάδες των Ευρωπαίων πολιτών.

Το 23% των Ευρωπαίων δηλώνουν πως καταναλώνουν περισσότερα φρούτα και λαχανικά  από τότε που ξεκίνησε η Πανδημία. Ένας στους 5 λέει πως αυτή η κατάσταση τους οδήγησε στο να προσθέσουν τροφές με τέτοια θρεπτικά στοιχεία, τα οποία να ενισχύουν το ανοσοποιητικό τους.

Η οικολογική “εν συναίσθηση” αντικατοπτρίζεται στην διατροφή.

Ο Alex Beckett, ο Διευθυντής της Mintel Food & Drink, εξηγεί, “Οι άνθρωποι θέλουν ο κόσμος να αλλάξει προς το καλύτερο εδώ και τώρα. Και προσπαθούν να βρουν τρόπους να δείξουν συμπόνια και ευσπλαχνία. Για τους καταναλωτές που θέλουν να κάνουν την αλλαγή, το να κόψουν το κρέας από τη διατροφή τους, τους φαίνεται ένας τρόπος να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, δείχνοντας ενδιαφέρον για την φύση και ταυτόχρονα ενισχύοντας το ανοσοποιητικό τους.

“Εξάλλου και πριν το ξέσπασμα της Πανδημίας είχαμε διαπιστώσει μία αύξηση του ενδιαφέροντος στις Pland Based διατροφές. Απλώς η πανδημία επιτάχυνε αυτή την τάση”

Η προτίμηση σε local μαγαζιά επηρέασε τις διατροφικές συνήθειες.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι καταναλωτές αντιμετώπισαν επίσης ελλείψεις αποθεμάτων και μεγάλους χρόνους αναμονής και  παράδοσης από τις μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου, με αποτέλεσμα πολλοί  να στραφούν στα μικρά τοπικά μαγαζιά της γειτονιάς. Οι καταστηματάρχες μικρών delicatessen και βιολογικών-vegan προϊόντων δηλώνουν πως οι non-vegan πελάτες τους αυξήθηκαν, καθώς ωθούμενοι από την ανάγκη τους να έχουν άμεση εξυπηρέτηση, αύξησαν την επισκεψημότητά τους στα καταστήματά τους και σιγά σιγά άρχισαν να υιοθετούν την vegan διατροφή.

 

 

Vegetarian και Vegan. Ποια είναι τα οφέλη?

Όλο και περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν και ακολουθούν την vegetarian ή vegan διατροφή.

Οι κατάλληλα σχεδιασμένες χορτοφαγικές δίαιτες είναι υγιεινές, διατροφικά επαρκείς και παρέχουν οφέλη για την υγεία στην πρόληψη αλλά και τη θεραπεία ορισμένων ασθενειών. Αυτή είναι η θέση της Αμερικανικής Διαιτητικής Ένωσης(American Dietetic Association) και της Ένωσης Διαιτολόγων του Καναδά.  Στις χώρες αυτές το 2,5% των ενηλίκων στις Ηνωμένες Πολιτείες και το 4% των ενηλίκων στον Καναδά ακολουθούν χορτοφαγικές δίαιτες.

Αν και οι συνδυασμοί και οι ποικιλίες που διαμορφώνουν οι άνθρωποι είναι πολλές, μια χορτοφαγική διατροφή ορίζεται ως εκείνη που δεν περιλαμβάνει κρέας, ψάρι ή πτηνά.

Σε παγκόσμιο επίπεδο το ενδιαφέρον για τη χορτοφαγία φαίνεται να αυξάνεται, με αποτέλεσμα πολλά εστιατόρια και υπηρεσίες διανομής φαγητού να προσφέρουν χορτοφαγικά γεύματα σε σταθερή βάση.

Με αυτά τα δεδομένα έχει σημειωθεί σημαντική αύξηση των πωλήσεων τροφίμων ελκυστικών για χορτοφάγους και αυτά τα τρόφιμα εμφανίζονται σε πολλά σούπερ μάρκετ, προσφάτως και στην Ελλάδα.

Τα οφέλη

Τα τρέχοντα επιστημονικά ενδιαφέροντα, σχετίζονται με τα βασικά θρεπτικά συστατικά για χορτοφάγους, συμπεριλαμβανομένων των πρωτεϊνών, του σιδήρου, του ψευδαργύρου, του ασβεστίου, της βιταμίνης D, της ριβοφλαβίνης, της βιταμίνης Β-12, της βιταμίνης Α, των ω-3 λιπαρών οξέων και του ιωδίου.

Τα δεδομένα που διαθέτουμε αποδεικνύουν ότι μια xορτοφαγική διατροφή συμπεριλαμβανομένης της vegan, μπορεί να ανταποκριθεί στις τρέχουσες συστάσεις για όλα αυτά τα θρεπτικά συστατικά, τα οποία και θα προσφέρει στον οργανισμό.

Υπάρχουν περιπτώσεις, όπου η χρήση ενισχυμένων τροφίμων ή συμπληρωμάτων μπορεί να είναι χρήσιμη για την ικανοποίηση αναγκών σε  μεμονωμένα θρεπτικά συστατικά αλλά οι καλά σχεδιασμένες vegan και άλλες χορτοφαγικές δίαιτες είναι κατάλληλες για όλα τα στάδια του κύκλου ζωής των ανθρώπων, συμπεριλαμβανομένης της εγκυμοσύνης, της γαλουχίας, της βρεφικής ηλικίας, της παιδικής ηλικίας και της εφηβείας. Είναι επίσης κατάλληλες ακόμη και για αθλητές.

Οι χορτοφαγικές δίαιτες όπως απέδειξαν πολλές έρευνες, προσφέρουν μια σειρά από διατροφικά οφέλη, συμπεριλαμβανομένων χαμηλότερων επιπέδων κορεσμένων λιπαρών, χοληστερόλης και ζωικών πρωτεϊνών, καθώς και υψηλότερα επίπεδα υδατανθράκων, φυτικών ινών, μαγνησίου, καλίου, φυλλικού οξέος και αντιοξειδωτικών όπως οι βιταμίνες C και E και διάφορα χρήσιμα φυτοχημικά που είναι για τον άνθρωπο ευεργετικά.

Πράγματι οι χορτοφάγοι έχουν βρεθεί ότι έχουν χαμηλότερους δείκτες μάζας σώματος από τους μη χορτοφάγους καθώς και χαμηλότερα ποσοστά θανάτου από ισχαιμικές καρδιακές παθήσεις. Έχουν επίσης χαμηλότερα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα, μείωση της αρτηριακής πίεσης και χαμηλότερα ποσοστά υπέρτασης, λιγότερες περιπτώσεις διαβήτη τύπου 2 και καρκίνου του προστάτη και του παχέος εντέρου.

Ειδική φροντίδα

Η διαφοροποίηση των διατροφικών συνηθειών και προτιμήσεων μεταξύ των χορτοφάγων, απαιτείται ατομική αξιολόγηση της πρόσληψης των αναγκαίων συστατικών της διατροφής . Αυτό το σοβαρότατο καθήκον αφορά διαιτολόγους και θεράποντες ιατρούς στους οποίους πρέπει να απευθύνονται όσοι έχουν ενδιαφέρον να ασχοληθούν με την κατανάλωση χορτοφαγικής διατροφής, προκειμένου να μην υποστούν βλάβη.

Αυτοί οι επαγγελματίες μπορούν να  παίξουν ουσιώδη ρόλο στην εκπαίδευση των χορτοφάγων, σχετικά με τις πηγές τροφίμων συγκεκριμένων θρεπτικών ουσιών, την αγορά και την προετοιμασία των τροφίμων, την αποφυγή παγίδων από ακατάλληλα προϊόντα που διαφημίζονται παραπλανητικά κλπ.

Επιπλέον μπορούν να υποδείξουν τυχόν διατροφικές τροποποιήσεις και προσαρμογές που μπορεί να είναι απαραίτητες για την κάλυψη των εξατομικευμένων αναγκών. Ο προγραμματισμός μενού για χορτοφάγους μπορεί να απλοποιηθεί με τη χρήση ενός οδηγού που καθορίζει τις ομάδες τροφίμων και τα μεγέθη μερίδων σερβιρίσματος.

Ενίσχυση του οργανισμού ακολουθώντας vegan ή vegaterian διατροφή.

Πληροφορίες από 295 επιλεγμένες δημοσιεύσεις συμφωνούν στα ανωτέρω και προτείνουν τα εξής:

Οι χορτοφάγοι πρέπει να ενθαρρύνονται να συμπληρώνουν τη διατροφή τους με μια αξιόπιστη πηγή βιταμίνης Β12 (ενισχυμένα με βιταμίνες τρόφιμα ή συμπληρώματα).

Δεδομένου ότι οι φυτικές πρωτεΐνες πέπτονται σε μικρότερο βαθμό από εκείνο των ζωικών πρωτεϊνών, μπορεί να είναι σκόπιμο για τους χορτοφάγους να καταναλώνουν περισσότερες πρωτεΐνες από ό, τι συνιστάται για τον γενικό πληθυσμό.

Οι χορτοφάγοι θα πρέπει επίσης να ενθαρρύνονται να καταναλώνουν καλές πηγές ασβεστίου, σιδήρου και ψευδαργύρου – ιδιαίτερα λαχανικά που είναι χαμηλά σε οξαλικά. Επίσης ξηρούς καρπούς και σπόρους και πλούσιο σε ασβέστιο μεταλλικό νερό.

Η βιοδιαθεσιμότητα ασβεστίου, σιδήρου και ψευδαργύρου μπορεί να βελτιωθεί με εμβάπτιση, βλάστηση και ξινή ζύμη που μειώνουν την περιεκτικότητα των οσπρίων και των δημητριακών σε φυτικά άλατα.

Τέλος οι χορτοφάγοι μπορούν να εξασφαλίσουν καλό επίπεδο ω -3 λιπαρών οξέων καταναλώνοντας καλές πηγές α-λινολενικού οξέος (καρύδια, λιναρόσποροι, σπόροι chia και τα έλαια τους) και περιορίζοντας την πρόσληψη λινολεϊκού οξέος (καλαμπόκι και ηλιέλαιο).

Η Vegan διατροφή, σωματοφύλακας κατά των καρδιαγγειακών και εγκεφαλικών παθήσεων!

Οι παθήσεις της καρδιάς και των αγγείων, διεθνώς γνωστές ως CVD,  είναι η κύρια παγκόσμια αιτία θνησιμότητας και είναι υπεύθυνη για ένα πελώριο ποσοστό (46%) των θανάτων που προκύπτουν από μη μεταδοτικές ασθένειες.

Στην Αμερική (USA), περίπου 86 εκατομμύρια άνδρες και γυναίκες, πάσχουν από κάποια μορφή καρδιαγγειακής βλάβης και οι στατιστικές αναλύσεις υποδεικνύουν ότι το πρόβλημα θα συνεχίσει αυξανόμενο παρά τις φαρμακευτικές δυνατότητες και τις τεχνολογικές εξελίξεις που διαθέτουμε.

Ο κάκιστος τρόπος διατροφής, ο οποίος δυστυχώς είναι κοινό πρόβλημα για πολλούς λαούς της γης, περιλαμβανομένων των Ελλήνων, σε συνδυασμό με τον τρόπο ζωής χωρίς άσκηση, θα μπορούσε αλλάζοντας να οδηγήσει σε εντυπωσιακά οφέλη.

 Υγιεινές επιλογές τρόπου ζωής μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο εμφράγματος του μυοκαρδίου έως και 80%, με τη διατροφή να παίζει βασικό ρόλο σε αυτό. Τα χορτοφαγικά και Vegan διατροφικά πρότυπα έχει δειχτεί πως μειώνουν τη θνησιμότητα από καρδιαγγειακή νόσο και τον κίνδυνο στεφανιαίας νόσου βλάβης (στηθάγχη), κατά 40%.

Ποτέ δεν είναι αργά

Οι φυτικές δίαιτες είναι το μόνο διατροφικό πρότυπο που έχει δείξει αντιστροφή της βλάβης των στεφανιαίων (CHD). Αυτό σημαίνει πως μια σωστή διατροφή, πέραν της πρόληψης, μπορεί να επαναφέρει έναν πάσχοντα σε υγιές επίπεδο, με ό,τι αυτό αυτονοήτως σημαίνει.

Επιπλέον, τα στοιχεία δείχνουν οφέλη από χορτοφαγικά διατροφικά πρότυπα τόσο στην πρόληψη όσο και στη θεραπεία της καρδιακής ανεπάρκειας και των  εγκεφαλο-αγγειακών βλαβών.

Γιατί και πως

Οι φυτικές δίαιτες σχετίζονται με χαμηλότερη αρτηριακή πίεση, χαμηλότερα λιπίδια αίματος και μειωμένη συσσώρευση αιμοπεταλίων από τις μη χορτοφαγικές δίαιτες. Προφυλάσσουν επομένως  τα αγγεία.

Επιπλέον βοηθούν σημαντικά στην διαχείριση του βάρους, μειώνουν τον κίνδυνο ανάπτυξης μεταβολικού συνδρόμου και διαβήτη τύπου 2.  Δεν είναι τυχαία βεβαίως η ιατρική σύσταση στους διαβητικούς να χάσουν βάρος ώστε ο μεταβολισμός της γλυκόζης να γίνεται πολύ καλλίτερα.

Καλά σχεδιασμένες χορτοφαγικές δίαιτες και σωστά προϊόντα, που αποδεδειγμένα παρέχουν οφέλη στην πρόληψη αλλά και την αντιστροφή της αθηροσκλήρωσης και στη μείωση των παραγόντων κινδύνου καρδιαγγειακής βλάβης, πρέπει να προωθηθούν μέσω διατροφικών κατευθυντήριων γραμμών και συστάσεων. Σήμερα, τόσο οι γνώσεις όσο και τα κατάλληλα διατροφικά προϊόντα υπάρχουν.

Πηγή: dr.Ιωάννης Καφέζας

Τη γή δεν την έχουμε κληρονομήσει από τους γονείς μας! Την έχουμε δανειστεί από τα παιδιά μας!

Καλώς ήρθες Planet LOVER!!!

Χίπεις, λουλουδένια κολιέ, αναφορές στην Yokο Ono … μακριά γένια και μαλλιά, ομάδες ανθρώπων που κρατούν τα χέρια και τραγουδούν γύρω από μία φωτιά στην παραλία. Αυτό είναι μάλλον το στερεότυπο που έχουμε όλοι όταν φέρνουμε σαν εικόνα του πώς είναι ένας Planet Lover. Αλλά αυτό είναι πολύ ΒΑΡΕΤΟ! Με Β κεφαλαίο!  Πράγματι αυτός ο αναχρονιστικός τρόπος σκέψης ανήκει στο παρελθόν και δεν έχει και καμία βάση ή νόημα. Η βιωσιμότητα και η προστασία του περιβάλλοντος επηρεάζουν τους πάντες.

Η ενσυναίσθηση για τον πλανήτη και το περιβάλλον μας, μάς αφορά όλους!  Κι εμείς στην Veganz, αυτό είναι που προσπαθούμε να κάνουμε με τις eco conscious συσκευασίες μας!

 

Ας αρχίσουμε με μία συνειδητή επιλογή για το μέλλον μας και ας επιλέξουμε μία διατροφή φυτική. Περίπου το 24% των εκπομπών CO2 στην Ευρώπη, προέρχονται από την κατανάλωση ζώων και ζωικών προϊόντων. Ακόμη και μία ευέλικτη διατροφή που απλώς να περιλαμβάνει vegan προϊόντα, μπορεί να ελαχιστοποιήσει σημαντικά την ζήτηση σε ζωικά προϊόντα. Όσο περισσότεροι αποβάλλουμε τα ζωικά προϊόντα από την διατροφή μας, όσο περισσότεροι χορτοφάγοι και vegan υπάρχουν ,τόσο καλύτερο είναι για το περιβάλλον!

Σκέψου: Με μία καθολικά χορτοφαγική διατροφή μπορείς να σώσεις 4,200 lt νερό την ημέρα, 3,8m2 δάσους,1 ζώο και να μειώσεις κατά 4,5kgr τις εκπομπές του CO2! (Πηγή: www.cowspiracy.com/facts) .

Ουάου! Αυτό κι αν είναι επιχείρημα!!

 

Η οικολογική ισορροπία των προϊόντων VEGANZ

Χρησιμοποιώντας μια βαθμολογία βιωσιμότητας (sustainability score) που μπορεί να φανεί στη συσκευασία των προϊόντων μας, αποκαλύπτουμε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα κάθε είδους.

 

 

 

Ο σωματοφύλακας του περιβαλλοντικού μας μυστικού: Οι Veganz Roasted Σοκολάτες!!!

Ποιος χρειάζεται μία κοινότυπη σοκολάτα γάλακτος όταν μπορεί να έχει μία απολαυστική και σε γεμάτη γεύση σοκολάτα από την Veganz?   Στις ποικιλίες Roasted Hazelnut και White Roasted Almond, αυτοί οι δύο vegan γλυκοί πειρασμοί, εντυπωσιάζουν όχι μόνο με την απίστευτα βαθιά γεύση τους, αλλά και με την οικολογική συσκευασία τους και τη βαθμολογία βιωσιμότητας Eaternity!

 

Εξάλλου την γή δεν την έχουμε κληρονομήσει από τους γονείς μας! Την έχουμε δανειστεί από τα παιδιά μας!

 

 

 

 

 

 

 

Το 2020 ήταν Xρονιά Ρεκόρ για τις Επενδύσεις Εναλλακτικών Πηγών Πρωτεϊνης

PLANTBASED ΠΡΟΪΟΝΤΑ

ΕΠΕΝ∆ΥΘΗΚΑΝ $3,1 ∆ΙΣ. ΤΟ 2020 – ΠΩΣ ΔΙΑΝΕΜΗΘΗΚΑΝ ΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ

Το ποσό ρεκόρ των $3,1 δισ. επενδύθηκε πέρυσι σε εναλλακτικές πρωτεΐνες, σύμφωνα µε ανάλυση του The Good Food Institute (GFI).  Πρόκειται για περισσότερα από τα μισά χρήματα που επενδύθηκαν σε αυτόν τον τομέα κατά την τελευταία δεκαετία ($5,9 δισ.) και τρεις φορές περισσότερα από το 2019.

 

Ειδικότερα:

  • Οι εταιρείες µε plant-based προϊόντα κρέατος, αυγού και γαλακτοκομικά προσέλκυσαν $2,1 δισ. από το σύνολο των επενδύσεων (τρεις φορές πάνω από το 2019)
  • Οι εταιρείες που χρησιμοποιούν ζύμωση για να κάνουν εναλλακτικές πρωτεΐνες συγκέντρωσαν $590 εκατ. (διπλάσια από το 2019)
  • Οι εταιρείες κρέατος µε βάση τα εργαστηριακά κύτταρα ζώων (cultivated) έλαβαν περισσότερα από $360 εκατ. το 2020, το 72% της συνολικής χρηματοδότησης που έλαβε η κατηγορία αυτή την περίοδο 2010-2020

Η ανάπτυξη εναλλακτικών προϊόντων έρχεται καθώς οι επενδυτές τοποθετούν περισσότερα χρήματα για να βοηθήσουν εταιρείες τεχνολογίας τροφίμων, καθώς και funds, µε σκοπό να επικεντρωθούν σε πιο βιώσιμά τρόφιμα. Πέρυσι, χορηγήθηκε η πρώτη κανονιστική έγκριση στον κόσμο, για κρέας µε βάση τα κύτταρα (cell-based meat).

 

ΟΙ ΕΥΟΙΩΝΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ  ΣΤΙΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΩΤΕΪΝΕΣ

“Η επενδυτική κοινότητα ξυπνά το τεράστιο κοινωνικό και οικονομικό δυναμικό της τεχνολογίας τροφίμων, για ριζική αναδημιουργία του συστήματος τροφίμων µας”, ανέφερε η Senior Investor Engagement Specialist της GFI, Sharyn Murray, η οποία πρόσθεσε πως, “εταιρείες, όπως π.χ. οι Impossible Foods, Beyond Meat, Memphis Meats και Mosa Meat, συνεχίζουν να αποδίδουν καλά, και υπάρχουν όλο και περισσότεροι επιχειρηματίες που βλέπουν τις ευοίωνες προοπτικές των εναλλακτικών πρωτεϊνών, οι οποίες παράλληλα, έχουν θετικό παγκόσμιο αντίκτυπο στη βιωσιμότητα των τροφίμων και την παγκόσμια υγεία”. Στο εννεάμηνο του 2020 επενδύθηκαν περίπου $8,37 δισ. στον ευρύτερο χώρο της τεχνολογίας τροφίμων, σύμφωνα µε µμελέτη της Finistere Ventures. Και σε όλο το 2020, ο τομέας των αγροτικών τροφίμων – ο οποίος περιλαμβάνει επίσης, την παραγωγή τροφίμων, την αλυσίδα εφοδιασμού και την τεχνολογία στα εστιατόρια – συγκέντρωσε επενδύσεις τουλάχιστον $26,1 δισ., σύμφωνα µε µμελέτη της AgFunder.

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣΕ Η IMPOSSIBLE FOODS

Πρωταγωνίστρια ήταν η Impossible Foods, η οποία είχε δύο τεράστιους γύρους χρηματοδότησης πέρυσι: $500 εκατ. τον Μάρτιο και $200 εκατ. τον Αύγουστο. Αυτά τα χρήματα βοήθησαν την Impossible Foods να κάνει µια µμεγάλη επέκταση στη λιανική, από την πώληση των προϊόντων της σε µια µμικρή… χούφτα grocery stores το 2019, σε περίπου 17.000 σημεία σε όλη τη χώρα τον Φεβρουάριο του 2021, καθώς και µία D2C ιστοσελίδα. Η Impossible Foods έχει επίσης, µμειώσει τις τιμές, τόσο στους πελάτες του foodservice, όσο και στη λιανική τροφίμων και σχεδιάζει φέτος να διπλασιάσει το τμήμα Έρευνας & Ανάπτυξης, για να κυκλοφορήσει περισσότερα plant-based προϊόντα.

ΤΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ… ΠΑΓΩΤΑ

Από την πλευρά της ζύμωσης, η Perfect Day συγκέντρωσε τα περισσότερα χρήματα, συμπληρώνοντας έναν γύρο χρηματοδότησης Series C ύψους $300 εκατ., µε ακόμη $160 εκατ. τον περασμένο Ιούλιο. Οι πρωτεΐνες γαλακτοκομικών προϊόντων που έχουν υποστεί ζύμωση χρησιμοποιούνται από διάφορα brands παγωτού, συµπεριλαµβανοµένων των Smitten, Graeter’s και Nick’s, καθώς και από την Brave Robot, η οποία δημιουργήθηκε από την The Urgent Company.

Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ…ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΚΡΕΑΤΩΝ

Και για τα cell-based κρέατα, η Memphis Meats έλαβε τη µμεγαλύτερη χρηματοδότηση ύψους $161 εκατ., η οποία αύξησε τη συνολική χρηματοδότησή της κατά 8 φορές. Οι Cargill και Tyson συµµετείχαν στον γύρο, τον οποίο η εταιρεία θα χρησιμοποιήσει για να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο για την παραγωγή κρέατος από µμοσχάρι, κοτόπουλο και πάπια, το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει εντός της χρονιάς. Ενώ κανένα cell-based κρέας δεν έχει λάβει ακόμα κανονιστική έγκριση στις ΗΠΑ, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι αυτό θα µμπορούσε να συμβεί αργότερα φέτος και ήδη, η Memphis Meats συνεργάζεται µε τις ρυθμιστικές Αρχές για να είναι µία από τις πρώτες εταιρείες που θα πουλήσει τέτοια προϊόντα.

 

 ΠΗΓΗ: